Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Friday, June 17, 2011

Kisah 2 tahun lalu...

Okey..nak sambung citer smlm leh?? Myblog..ikut suka la ok!!

2thn lepas...pada petang yg sgt hening..aku tgh lyn boys of flower...tgh best nyer feeling...dpt mcj dari no yg tak aku kenal..tny apa hubungan aku ngan sham.... Ok...dari mcj tu..aku dah leh agak..what goes on... Dia wat perangai lagi...! Tapi ni kali pertama kot ada org mcj tny apa hbgn aku ngan dia.. Slalunya..aku yg msj tny pa hbgn pompuan tu ngan sham.... & my turn lak!

Dah dpt mcj gtu tak kan nak diamkan diri kan?? Aku twos masuk bilik nak settle pa ptot... Need privacy ye... Call sham.. Dia kata tunggu dia sampai umah..otw... & kepastian 100% baru balik jumpa that gurl!! WTH... Ok2...disebabkan dah banyak kali terjadi.. Aku cuba control myself... Walau airmata ni dah mengalir non stop...

Dipendekkan citer.. Aku dah settle ngan that gurl sementara tunggu sham sampai.. & bila sham alek.... Dia ngaku..ok..& stupid pny reason..konon that gurl anak kawan abah dia... abah dia suh dia kwn!! Ok..drama king!! Ang memag terer drama la... Sejak bila lak abah ang pandai2 atur hidup camtu??? Abah ang tansri mana...bg anak dato ner lak??? Sowi..takde niat nak menghina.... But aku bukan tak taw pa2 sal ur family ok! & I know ur family... baik ngan adik2 ang semua!!

So...malam tu jugak dia wat keputusan.. Dia pilih that gurl.. For the 1st time...setelah 4thn lebih sulam kasih...berpuluh2 pompuan berundur...kali ni aku kalah!! Yes..ni bukan 1st time...but sebabkan sayang yg amat sgt..aku jadi buta..buta hati utk menilai dia.. Tidak kot...sebab dia sanggup tnggal the others bila kantoi...& we still in relationship.. Cuma kali ni jer aku kalah...



Waktu tu dah 7thn lebih kot aku kenal dia... dari berkawan2.. Dari nothing to everything... Bukan senang kot nak buang semua tu dari hidup... Sham..my everything... Bukan takde kebaikan dia... Law takde..takkan la alu leh trima dia lam hidup kan???  3thn kenal & berkwn ngan  dia sblm tima dia sebagai cinta hati!! Ayat cam sampah!!! Dah berkali dia nak tkr hubungan kawan ke level seterusnya.. Tapi aku bukan jenis yg mudah nak terima org.. Setelah usaha dia tnp jemu.. Dgn ayat keramat "ILOVEU" on 230105.. My life change... Sampai ada kwn yg pernah tgor...mata aku bersinar2...betapa bahagia kan waktu tu... Hot stuff!!

Start pada malam tu... Aku cuma taw nangis...nangis...& nangis... Yg aku igt ada 3 org yg selalu ada ngan aku waktu tu... Suhada..maksu aku..she always here for me... Awie..adik angkat yg merangkap kwn sham... Rizal...kawan yg dulu pernah berpacaran.. Ok...rizal no 1..after that sham ok... Cuma ngan rizal....bdk2 lagi..takde feel sgt... 3 insan ni la yg dok bg semangat..yg sentiasa ada ngan aku waktu tu.. Law rnd sgt kat sham.. Aku call 3org ni..nangis teresak2..mcm mati laki.. Perangai terbaik tol... Thanx sgt kat ampa 3org...siyes syg ampa sgt2!!!



Aku kuatkan semangat.. Aku sentiasa ngadu kat ALLAH... Sentiasa... Teman baik aku waktu tu..airmata.. & seteiap malam aku tak pernah miss baca yasin..bagi aku yasin ni ada ubat yg terbaik... Aku tak jemu wat solat hajat... Rasa lemah jer..aku ngadu kat Yg Maha Mendengar...

Tahu tak lam yasin ada satu ayat elok diamal time kita sedih..ayat 76..maksud  (Maka janganlah ucapan mereka menyedihkan kamu. Sesungguhnya Kami mengetahui apa yang mereka rahasiakan dan apa yang mereka nyatakan.
Pertolongan hanya dari Allah Ta’ala, dan makhluk itu tak berdaya, tak memiliki kemampuan apa-apa. Jangan sampai kegelapan makhluk menjadikan ancaman bagi kesedihan, karena kegelapan makhluk adalah kehinaan itu sendiri.)
lagi satu ayat 2nd last....ayat82... (Sesungguhnya perintah-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya: “Jadilah!” maka terjadilah ia. KehendakNya pada sesuatu, akan terjadi tanpa jarak rentang waktu maupun ruang.)
sesuai utk pohon hajat...
setaip kali baca yasin..aku baca 100kali ayat ni...& hajat...Aku nak dia kembali balik pada aku...

Bodoh kah aku waktu tu??? Sayang..cinta..kasih... Kita leh wat kje tak fikir pa2 dah... & hasilnya???? Berkat doa aku tak henti2.. That gurl tinggalkan dia disebabkan laki len... Cukup 1bulan jer kami putus..only in 30days... Hukum karma dtg.. Dia minta tolong aku detect that boy yg curi gurl dia tu.. Actually..gurl tu yg gedik lebih... Bila dah dgr dari pihak that boy.. & u know what..that boy skrg jadi kawan baik saya...hingga sekarang!! That gurl yg gedik tu taw mesti makan ati.. Coz..2-2 dia tak dpt!! Tu la tamak sgt!!

Waktu sham pts ngan that gurl..Kesian sgt2 kat sham.. Aku rasa kesedihan dia tu.. Serius..pas pada tu kami jadi rapat as a fren.. Aku selalu ada ngan dia bagi semangat.. Dia dah pesan jgn letak apa2 harapan kat dia..walau dia dah pts ngan that gurl.. Yes...aku kalah kat situ..sebab dia terlalu syg giler ngan gurl tu.. & dia masih cuba nasib tuk dptkan kembali that gurl.. but...hukum karma again...cam tu gak ang wat kat aku..skrg...rasai kehebatannya... Lam aku rasa lega d'owg putus..aku sgt2 sedih tgok keadaan sham... Aku dah alami penyakit tu..of course aku pham kan peritnyer camne... Org yg meninggalkan..tak rasa sakit cam org yg ditinggalkan...

& after that aku jalankan misi balas dendam kat that gurl... Jahatkan?? Yes..aku tersgt jhat waktu tu... & aku agak berjaya bls dendam... & sampai skrg sham tak taw aku wat kerja ni.. Pdn muka ang betina!!!

Dah la citer cket...cket ke?? bnyk kot...luahan hati utk simpanan sendiri dihari tua ok!! Yg pasti smp skrg....tak de sapa leh ganti tempat dia kat hati aku...Or lebih tepat lagi..takde sapa yg leh buka hati ni.. Aku fobia...aku tak maw sakit camtu dah.. Aku bahagia ngan hidup aku skrg.. Tak mati pun tak bercinta!!!

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...