Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Thursday, June 16, 2011

Kesimpatian itu diperbodohkan!!!

Aku penat sgt.. Penat ngan kebaikan aku yg org salah guna... Hurm...tetiba rasa cam berdosa...statement aku cam cam tak ikhlas kan? But....sampai bila aku leh bertahan?? Aku cuma manusia biasa..bukan sesempurna mana...

Aku ni jenis yg mudah sgt simpati kot kan??? Tetambah kat org2 yg aku sayang.. Tapi...org selalu amik kesempatan.. Aku tetap aku.. Kekadang aku bukan tak sedar cam diri aku ni diperguna.. Bila dah kesian...aku lupa semua tu..ttp tolong gak...



Tapi tak la terlalu bodoh ok! Sebab aku masih rasa keikhlasan antara kita... aku masih sayang..sbb tu masih wujud simpati kat ati aku tu... But..sampai bila??? Dipihak anda lak??? Anda rasa bangga ke dpt perbodoh saya begini??



Kekadang saya tak rasa saya diperbodoh..saya anggap ni ujian utk saya.. Ujian..kenapa Allah kenalkan kita..kenapa kamu semua wujud dalam hidup saya.. Ye..Allah hantar kamu dalam hidup saya utk saya bantu kamu semua...walau tak sebesar mana bantuan yg saya beri... Mungkin hari ini saya bantu kamu... Hari mendatang??? Mungkin masanya kamu bantu org yg memerlukan...





Tima kasih law kamu semua rasa senang hati...leh ketawa gembira dpt perbodoh & gunakan kesimpatian saya ni... Saya ikhlas bantu kamu.. Sebab saya pun penah rasa susah dulu... Its ok..moga Allah lebih murahkan rezeki saya selepas ni.. Dapat membantu pada yg memerlukan....



Tangan yg memberi lebih baik dari tangan yg menerima...

Saya tak kata tgn saya baik... Cuma mengharap keredhaan dariNYA...



Ya Allah Ya Tuhanku,Berikanlah aku kekuatan untuk menempuh semua ujianmu dengan tenang..Berikanlah aku ketabahan untuk menerima apa yang telah terjadi keatas diri ini..
sesungguhnya aku sudah tidak mampu..aku hanya mampu berserah kepadamu Ya Allah...

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...