Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Tuesday, April 12, 2011

Kamu yg sentiasa ada dihati...

Tadi baru pas mandi..Masuk bilik..tgok ada 2 misscall.. Twos call balik that person.. Sapa? Adik angkat saya!! Hihi..Ni adik yg leh dia kata dah senoir.. Haha..dia kot mula2 yg beradik-akak ngan aku... Tapi kami mesra secara tak sengaja k..Tak de la ayat.."kak..nak jadi adek angkat kak".. Semua jadi secara semulajadi... Rindu giler kat dia.. Sejak2 ada awek..Bz memanjang..sampai lupa la kat akak dia ni..

Nama dia AWIE... 22thn..bdk Pekan,Pahang.. Awie ni sebenarnya kawan Sham.. Aku kenal Awie pun melalui Sham.. Selalu bila call Sham..Awie ada skali.. Dari situ la mula berbaik... Nak lak Sham bg no aku kat Awie ni...  Tapi yg hairan nye..pandai lak si Sham ni nak jelous lak ngan si Awie ni.. Hahaha..itu kisah dulu... Pernah aku ngan sham berantakan disebabkan Awie... Pernah gak aku marah Sham disebabkan aku igt dia gaduh ngan Awie sebab baik ngan aku.. Pernah gak aku & Awie tak bertegur sapa..disebabkan Awie tak nak aku gaduh2 lagi ngan Sham.. Pernah gak aku gaduh2 ngan Awie disebabkan sikap cemburunye yg tak bertempat.. Ngan kak  pun nak jelous apa kes??

Tapi tu la antara memori2 terindah besama Awie... Lam banyak2 adik yg bukan sama mak mahupun bapa.. Awie la adik yg paling2 memahami aku.. Yang banyak ada bila aku susah mahupun aku senang.. Sentiasa ada utk aku luah sgala masalah aku... Adik yg leh aku nangis & ketawa bersama.. Bila aku sakit ke..dia amik berat... Kekdg dia call semata2 nak make sure aku mkn ubt.. Dia akan tngu suh p mkn ubt time tu jgk...Sweet nye.. Serius...sgt2 sayang dia!! Cuma sekarang jer bila masing2 wat hal sendiri..buat jarak perhubungan tu makin jauh.. 

Lagi pun..aku tak nak disebabkan aku hubungan dia ngan awek dia berantakan... Awek dia pun apa ke hal nak jelous2 sgala... Awie suh dia berbaik ngan aku..berlagak sgt tak nak.... Awie dah citer kat aku sal perselisihan faham dia ngan awek dia sal aku.. So..aku hormat dia.. Kami pernah kongsi sgala rasa bersama...rasa sedih..gembira..sayang..rindu... Indah sgt!! 

Ingat lagi waktu aku kecewa teruk ngan Sham... Dia antara insan2 yg sentiasa ada ngan aku masa tu.. Bg semangat.. Leh nangis bersama.. Masa gah frust tu..asyik nangis jer... Aku dah tak de nak malu2 nangis ngan dia.. Tapi yg lawak nyer.. Kekdg dia nangis skali.. So sweet kan?? Dia kongsi rasa tu ngan aku.. Dia tak mo kak dia terlalu down... Yg paling best..dia leh jadi spy aku.. Haha..tu pun lepas kes aku keciwa!! Aku marah sgt dia bila dia lnsg tak nak bgtaw aku rupanya..Sham dah ada awek len...Dia cam lam dilema...Sham tu kwn baik dia.. Ptut la dia cam slalu bg hint kat aku suh cari len ja.. Tapi aku jer lambat tangkap waktu tu...

Tu antara memori yg manis tuk dikenang.. Tapi bila lam perhubungan ni....perhubungan saudara yer... Mesti ada gak salah paham kan....  Itu lumrah...rajuk..manja..nangis..ketawa... Rasa yg sgt istimewa...walaupun tak pernah bersua muka... Rasa sayang..rasa kasih tu sgt mendalam... Ikhlas..dari lubuk hati yg suci... Banyak sgt nak citer sal dia.. Tak abes2 rasanya law bercerita ni...

Setiap yg baik..ada buruknye kan.. Yg paling aku tak suka sal dia..sikap panas baran dia!! Sgt2 tak leh control... Cuma skrg dah tak bape nak rapat.. Dah jarang la dia tunjuk... Adek..kak rindu sgt2 kat adek!! Rindu waktu cam dulu2.. Rindu adek akak yg dulu...

Tadi sempat ckp sekejap jer.. 5minit jer.. Dia curi2 waktu kerja dia.. Law mlm kan ada ngan awek.. Akak dia kena letak tepi!! Hukhukhuk... Sgt sedih bila lam keadaan ini.. But..its ok dear..demi kebahagian kamu..akak pendam rindu ini..akak ketepikan rasa sakit bila diperlaku begini... Its ok sayang..Akak nak tgok adek akak gembira & bahagia...Tapi dia dah mintak maap sgt2 kat aku... Terpaksa la aku paham situasi tu.. Dia ckp..ada masa dia call aku... Terbukti..dia tak pernah lupa kat aku... Walau hanya sempat ckp 5minit..tny khabar..cmne life masing2..sgt2 bermakna wat aku..ada jugak adek yg masih igt kat aku.. & ayat terakhir dia..."akak jaga diri bebaik taw..adek syg akak sgt2.."..bunyi nyer sgt ikhlas... Akak pun syg adek yg teramat sgt!! Baik buruk kamu..kamu tetap adik saya dunia akhirat... Terima kasih sebab hadir lam hidup akak...




2 comments:

Anonymous said...

auwwww.. saya pon nak sayang sayang jugak!!

A.Deen

Iryana said...

saya sentiasa sayang2 kamu gk!!!

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...