Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Sunday, August 14, 2011

Salah Aku Kenal Kau!!!


Hati sakit bila tak dipeduli...
Hati sakit bila dihindari...
Hati sakit bila dikhianati....
Hati sakit bila tak di sayangi...

Sapa yang nak semua tu terjadi kan.. Penat mengeluh.. Penat memikirkan semua yang pernah yg terjadi lam hidup.. Kenapa dia hadir lam hidup kita..?? Kenapa kita berkawan ngan dia..?? Kenapa dia istimewa sgt..?? Kenapa & kenapa... ?????

Persoalan yang sering datang bertubi2 bila 'someone' lam hidup kita ni 'bermasalah'... Masalah dgn kita.. Masalah ngan diri sendiri.. Atau ngan sapa2 jer.. Janji masalah... Bila ada jer cket jer problem kita ngan dia.. Mula la kita pertikai kan... Napa la aku berkawan ngan manusia cmni..?? Napa kau hadir lam hidup aku.. ??Bodohnye aku sayang kau!

sila abaikan tgn yg berbulu itu ok!


Relax ler... Setiap yg terjadi ada hikmahnyer... (aku nak sedapkan ati aku sendiri ni..~uwaaa~) Pegalaman tu..kita kenal org cmni..kita bljar something..kenal org camtu..kita taw tntg diri kita lak.. So...jgn salahkan takdir.. Napa ada nyer pertemuan..seandainyer. perpisahan yg terjadi..?? Napa mesti aku sayang dia jugak..walau dia tak sayang aku..?? Napa dia cari aku bila dia ada masalah jer..takde masalah..tak nmpk pun..??

Ok2..hentikan semua persoalan2 yg tak baik lam otak anda... Think positive ek.. Sebab kita tak pernah jumpa org yg salah.. Trust me... Setiap yg terjadi ada himahnye.. Napa ALLAH temukan aku ngan kau..?? Napa ALLAH dekatkan aku ngan kau..?? Napa wujud rasa sayang aku kat kau..?? Semua hanya kerana ALLAH...



Tak pernah kita bertemu dengan orang yang salah ... 
Semua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.
Percayalah..kadang-kadang di awal pertemuan akan banyak berlaku perkelahian, salah faham dan ketidak seragaman.
Namun masa akan mengambil alih, memberi peluang makna kefahaman masuk ke dalam jiwa kita yang jernih.
Kerana kita pada hakikatnya, punya hati yang satu, matlamat yang satu, dan tentu cinta yang satu, hanya kepada Allah.
Ikatan hati manakah lagi yang paling kuat selain dari Allah?
Kerana itu, di setiap perselisihan, mahupun ke tidak serasian, kembalilah semula kepada apa yang akan dapat menyatukan kita.
Itulah dia Allah.
Kerana dihitung perbezaan-bezaan, memang akan semakin menjadikan hati kita jauh.
Namun, those does not matter, sebab Allah sahaja yang membinakan hati kita Insya-Allah.
And He Knows best.
Wallahua'lam.
Bersabar, dan teruslah berdoa.
Allah itu pasti menetapkan sesuatu yang terbaik buat kita, jika kita benar-benar yakin akan Dia..

**tengah down tadi..aku terbaca ARTKEL ni...  Sekarang saya belajar sesuatu.. Napa kita jumpa... Napa kita kenal.. Napa kita berkawan.. Napa ada rasa sayang... Napa aku terus disakiti... Napa masih bertahan.. Napa kita terus kekal bersaudara... Jawapannya....Kerana kita pada hakikatnya, punya hati yang satu, matlamat yang satu, dan tentu cinta yang satu, hanya kepada Allah.
Aku sayang korang semua!! 



Kita bertemu kerana Allah . Berpisah pun kerana Allah .




6 comments:

Aida Omar said...

sabar ea dear.. ada baiknya kadang2 bila kita selalu jumpa dgn org yg salah. kita akan ada lebih banyak pengalaman..ianya akan menjadikan kita sentiasa alert dengan sesuatu hal..

Iryana said...

thanx fren..insyaALLAH yg terbaik utk kita... :)

Hasrul Hazrin said...

sabar byk2.. :D
Nobody's perfect..

Iryana said...

thanx babe...masih bersabar & akan terus bersabar...
InsyaALLAH..
sya tak mencari kesempurnaan.. :D

amir aizat said...

semoga dipermudahkan sgle urusan ye

Iryana said...

thanx aizat...
hopefully... :)

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...