Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Monday, August 1, 2011

Rasa ini indah..tapi sakit!!

Rasa ini begitu sulit...
Rasa ini asyik menghimpit...
Rasa ini bukan sikit...
Rasa ini terus membukit...
Rasa ini terlalu sakit...
Rasa ini kian membangkit...


Napa mesti hadirnya rasa ini didalam jiwa ini... ?
Bukan sikit yang kurasa..
Terlalu banyak yang kutanggung... 
Rasa sakit bila kian menghimpit.. 
Terlalu sulit rasa yang tersepit!!!

Ku ingin lari dari rasa ini.. 
Tapi kaki ini tak mampu melangkah... 
Kugagahi menapak pergi..langkah demi langkah.... 
Dia biarkan... 
Namun bila aku telah kuat utk berlari meninggalkan rasa ini... 
Dia mengejar...mendapatkannya lagi...
Lalu harus bagaimana ku biarkan rasa ini??



Rasa ini terlalu suci..terlalu telus..terlalu ikhlas...
Namun ku tak seharusnya biarkannya terus berada disini... 
Kerana tempatnya bukan disini!!!
Kalau bukan tempatnya disini...
Kenapa masih dipaksi yang tidak seharusnya???
Sampai bila???

Aku telah mencuba utk pergi & tinggalkan rasa ini......
Aku telah mencuba utk padam & lupakan rasa ini...
Aku telah mencuba utk buang & hapuskan rasa ini...

Namun aku gagal!!
Berbagai cara telah aku lakukan...
Berusaha..berdoa...
Berusaha lagi.. & terus berdoa...
Namun gagal jua!!

YaALLAH..rasa ini hadir keranaMU...
Mungkin rasa ini wujud keranaMU jua...
& mungkin rasa ini terus disini keranaMu yang menginginkan..
Merancang rasa indah ini dalam jiwa ini...
Rasa ini terlalu indah sebenarnya YaALLAH...
Andai ini takdir yang Kau tetap utkku...
Kau kekal keindahan rasa ini hingga ke akhirnya...
Ku bermohon padaMu yang terbaik buat diri ini...
Sesungguhnya..Kau mengetahui segala2nya....
Kau yang menentukan semuanya....



No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...