Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Tuesday, July 5, 2011

Semangat Yang Hilang~~~

Baru 2malam ditempat baru.. Aku dah rasa cam nak give up.. Bukan senang kan nak sesuai kan diri ngan suasana baru... Agak tekanan disitu... Tekanan dtg kiri kanan atas bawah depan blkg... Ada jer tekanan nk wat aku down lagi...



Nak senyum pun dah tak mampu skrg.. Lagi sejam..bermula lak hari ke3 kat situ.. Susahnya nak melangkah utk berjuang...Semangat itu hilang.. Terbang... Tak mampu nak ku kejar..

Kat ner aku nak cari kembali semangat tu??? Hurm..YaALLAH...berikan lah aku kembali semangat yg telah pudar itu...

Sahabat..saudara..pinjam aku sedikit semangatmu itu..utk aku terus melangkah...

Pantang berundur sebelum bertempur..
Jgn mengalah sebelum berjuang..

Aku kena gak teruskan.. Bila dah mula.. Aku haruskan tamatkan gak.. Jgn undur diri...

~ USAHA - DOA - TAWAKAL ~


Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata
Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam




No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...