Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Friday, July 22, 2011

Lelaki vs Perempuan

Otak si lelaki selalunya KOSONG.


Otak si perempuan sentiasa SERABUT.




Bila si lelaki keluar, dia tak suka si perempuan call / SMS banyak-banyak kali asking what/where/who questions. WHY? sebab dia dah bagitahu awal-awal pergi mana dengan siapa buat apa pukul berapa statements yang berbaur “Let me enjoy my freedom. Dont disturb me.”


Bila si perempuan keluar, dia suka call / SMS si lelaki banyak-banyak kali telling what/where/who stories. WHY? sebab dia nak si lelaki tahu yang walaupun dia sedang enjoy bersama rakan-rakannya, dia masih ingatkan si lelaki yang keseorangan di rumah dan mahu si lelaki menikmati saat-saat tersebut bersama-sama. macam “Im sorry i cant go out with you right now but we still can be together!” punya statement.


Lelaki tak suka cakap/beritahu/ulang perkara yang sama banyak-banyak kali. macam I love you forever and ever. And he mean it! so sekali cukup!tak payah ulang-ulang.

Perempuan suka dengar/kata perkara yang sama banyak-banyak kali. macam addicted to the magic words. kalau boleh setiap saat nak dengar si lelaki sebut I love you.

Lelaki cakap i will do anything for you. tapi macam “call/tell me when you really-really need me ONLY.” punya statement.

Perempuan cakap please do everything for me. tapi sebenarnya “I can do better than you but I just want to know whether you really want to do it for me or you just say it..” punya statement.





.

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...