Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Monday, December 20, 2010

tu bukan AKU!!!

Bangun pagi tadi...amik tuala...twos nak p mandi...lom masuk bilik air.. Mak aku tanya.. "ang pasaipa semalam?" Aku lak blur di pagi2 hari... Twos tak jadi nak mandi....

Al kisah....mak kata semalam dia nampak aku kat atas kerusi komputer ni..pakai telekung semayang...duduk sambil perhati kat bilik dia.. Mak aku lak jenis tido..ttp pintu tak rapat....so dia nmpak la.... Dia tgor la dari dalam blk..apa la aku wat malam2 macam tu..dalam pkol 2.30pagi kot.... Pas tgoq aku camtu..Dia sambung tdoq alek.... Lam 5-10mnt..mak bgon nak p toilet...dia kuar bilik..aku dah takde kat dpn komputer ni... Pas dia p toilet...dia igt nak ketuk la pnt bilik aku.. dia igt aku ada masalah...sayang nya mak kat aku..risau....tapi bila depan pnt bilik...dia dgaq aku baca fatihah...so..tak jadi nak ketuk..mak igt aku bawu nak sembahyang...so..dia ignore je..masuk la bilik..dia gtaw kat pak aku..aku wat dia terkejut....pak aku just jawab..aku bgon myang tahjud kot... sekian al kisah nye.....

Disebalik kisah...cite diatas bukan AKU!!!! haaaa...siyes..bukan aku!!! sbb aku mmg dah tdoq time tu...mmg la tdoq tan nyenyak ngat sbb risaw kat sowang makhluk yg p ke mana ntah..dok terjaga tny dia kat ner..slmat sampai lom... tapi bila aku cek2 balik nset...kompem 2 stgh mmg aku dah tdoq... law ye pun aku tak tdoq... tu ttp bukan AKU!!! sbb aku bgon pagi tadi tu..bawu nak mandi wajib..dah abes period...camne lak aku nak baca fatihah segala??? lagi pun..telekung sembahyang yg aku basuh tu..masih berlipat atas katil....coz..law aku dah guna aku just lipat n sidai kat tempat biasa ngan sejadah... hurm....

Nak kepastian..aku p la gak tgok...tlkong mmg still kat tmpt yg sama.... Apa kah maksud disebalik kejadian ini???? Nak suh aku bgon myang tahjud la tu..hihi... Hope..pasni aku leh bgon wat tahjud slalu2.... InsyaALLAH...doakan aku ek...

Cite sal tahjud ni...bawu2 ni aku ada attend kwn baik aku nye kenduri kat seberang..cik mira... sampai malam la aku kat umah dia...tnggu adek aku amik...b4 alek tu..dah salam ngan mak dia yg bwu pas myang..mak dia tetiba tny aku..dah kawen lom..ada la sembang2 cket antara aku ngan mak dia..sal jodoh...jodoh la lak...sedih nye.... mak dia smpat pesan..rajin2 la wat tahjud... Aku mmg ssh wat tahjud..sbb aku ni jns tdo lewat..dah terlena...malas nak bgon dah...bgon subuh pon sambil ttp mata..hehe...pasni kena tkar la tabiat...kena rajin wat tahjud...

Jodoh...tersentuh tol aku bila sembang ngan mak mira sal topic ni... Aku tak taw bila jodoh nak sampai.. Hny mampu berserah pada NYA....

Jodoh merupakan amanah Allah.....
Amanah yang hanya akan diberikan pada seseorang yang dianggap te­lah mampu memikulnya kerana amanah merupakan se­suatu yang harus dipelihara dengan baik dan dipertanggungjawab....


‎"Boleh jadi kamu rnencintai sesuatu
padahal se­suatu itu amat buruk bagimu
dan boleh jadi kamu membenci sesuatu
padahal itu amat baik bagimu
Kamu tidak menge­tahui
sedangkan Allah Maha Mengetahui"
(QS. 2:216)

2 comments:

Marzalina said...

hantu ker wei?
misteri sungguh!

Anonymous said...

aiseh! u der kembar di kala malam ler plak.. ahahhaha..

bangun ler. bertegur sapa. mner tau leh buat teman waktu berblog!! uhuhuuh

pasal jodoh??
ssh nak ulas, tak tau mner nak mula..
mungkin belum sedia pikul tanggungjwb.

A.Deen

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...