Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Sunday, December 5, 2010

Eg0?

Egokah aku? Biarkan rindu ini mencengkam tangkal hati ini? Rindu sangat2 kemesraan dulu...

Aku rindu sowang budak ni.... Hurm...bawu je wat intro.. Airmata ni dah nak menitis.. Bukan 1st time...titisan air mata ni gugur ke bumi pasal insan ni.. Napa mesti aku nangis?? Sebab rasa sayang... Sebab rasa sayang la..airmata ni akan menitis...kalau aku tak pernah nangis utk kalian..that means..saya tak sayang anda sangat..maap!!

Rindu kemesraan dulu.. Tapi tak tau camne nak kembalikan kemesraan yang satu masa dulu...milik aku dan dia... Wah..cam bercinta.... Bukan cinta..tapi sebab rasa kasih dan sayang yang hadir dalam diri aku untuk dia.. Tapi...??? Salah ke rasa kasih & sayang utk saudara sesama Islam?? Salah ke aku amik berat..amik tahu...sampai kebencian yang aku dapat??

Sumpah!!! Aku dah takut nak buat baik kat orang... Aku takut..aku sayang orang..Aku takut bila aku sayang..rasa kasih...bila kasih..aku terover amik berat..amik tahu...risau melampau...akan wujud sikap "bzbody" aku..yang wat aku dibenci lagi... Cukup la apa yang dah aku lalui.. Bukan semua org akan hargai 'rasa' ini.....

Ada org kata aku ego.. Sebab tak nak berbaik.. Bukan tak nak berbaik.. Tapi aku tak tau camne nak mula.. Aku penat beralah.. Niat nak beralah dah lama ada.. Tapi aku tol2 tak tau camne.. Moga ALLAH permudahkan... Tak terniat lansung nak putuskan tali silaturrahim ini....

Did u remember gurl..the day that you saw me cried on my bed..& u ask me why??? The reason is because of you... & from that time u know that i really love and care about you.. Remember that...i told u before that time..i'm only cry for those..i really care & luv more!!

Rasa itu datang tanpa sedar... Since we're so close.. Ingat tak kali terakhir we have "talk"??? Ingat tak..kat bus stand..u ask & foce me to kiss u??? Even that time....kita dah tak mesra cam dulu...sedaya mungkim..cuba ikhlaskan hati... RINDU...biarlah ia berlalu....

EGO??? g kdi moto la...tangkap sebijik!! skuter tak best kot!!! hahaha....

5 comments:

Marzalina said...

walaupun ego..aku nak ajak hang berlari-lari ke blog larian...jom tgk apa tu blog larian.

Iryana said...

aku tak pham wei..tak pham...

Anonymous said...

perit utk berkasih sayang??

tp kerana kasih perit itu jua buat kita terus mencari,
kerana itu jua buat kita terus menongkah hari hari yang mendatang.

mungkin kau tewas kali ini,
tapi aku yakin kau akan bangun,
bangunlah dengan ego,
bangunlah dengan rakus,
kerna kau layak untuk merasa perit berkasih sayang.
kerna kau bukan seperti dia,

kerna kau insan yang terpilih untuk merasa..

Iryana said...

aku insan yang tak pny apa....

Anonymous said...

kau terlalu merendah diri.
belum sedar lagi rupanyer sahabat ku ini,
apa yang kau miliki dan apa yang kau alamai.

hargai setiap detik, kerna ia milik kamu seorang.

bukan aku atau mereka. tapi hanya milik kamu.

jgn pandang pesong pada diri,
kerna kamu punya harga diri yang tinggi..

aku berkata. dan aku akan terus berkata begitu!!

A.Deen

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...