Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Wednesday, February 16, 2011

Kehadiran & Kehilangan

Lama giler aku tak coret2 kat blog aku ni.... Aku malas sebenarnya...asyik2 aku tulis citer sedih... Dah cam tak de life... Tapi kali ni aku singgah...aku nak cite sedih lagi.. Uwaaa... Napakah hidup aku begini???

But b4 aku dok citer sedih aku..aku nak citer best lu... Semalam maulidur rasul kan? 12Rabiulawal...bersamaan 15Februari... Aku jadi aunty!! hahaha.. Abg aku dpt babyboy...6.50pagi..aku sempat la p tgok pg tu jap..lam keadaan aku yg tak bape nak ok..seb bek aku tak pengsan kat spital..hampir2 nak tumbang gak la.. Apa ek nama baby tu? Ada gak abg aku tny pndpt ptg kemarin.. Tapi disebabkan mood aku berantakan.. Otak aku tak leh berfungsi dengan baik!!! Thanx ALLAH..send me a cute boy...



Tapi hukum alam...aku dapat yg baru..aku kehilangan yg lama... Sapakah?? Its ok...aku pun dah ckp letih ngan semua ni... Biarkan dia berlalu dari hidup ini... Sedekit kecewa...mudahnya org buang aku dari hidup dia..setelah rasa aku takde kepentingan lagi.... Its ok yana.. ALLAH tu adil....

Tak mo la cite panjang... takde mood... But bila saya dah tak diperlukan.. Jgn cari saya sampai bila2 lagi...walau apa pun yg terjadi.. Walau saya sakit twok pun... walaupun saya mati..jgn datang tgok mayat saya... jgn pernah jejak kubur saya nanti..saya dah tak perlukan org2 cm kamu sampai bila2...

Boy igt kan akak penah ckp kat boy.... boy adek akak..akak syg adek akak dunia akhirat... Moga ALLAH pertemukan kita kat 'sana' nanti... ALLAH maha adil... yang selebihnya.. kita settle kat 'sana' nanti ye.. gonna miss u dear..





http://iryana84.blogspot.com/2010/08/law-tak-sempat.html









Pergilah jika kau mahu

Pergilah tak usah kembali

Takkan ku pujuk lagi

Tak perlu merayu lagi

Biarkan saja semua berlalu

Usah dipanjangkannya..

Makin dalam sedih yang ku simpan

Kau pinta ku memahami

Apa yang terlintas dihati

Sedang kau tidak cuba luahkan malah

Kau sengaja menyembunyikan
Apakah erti
Apakah yang engkau mahu dariku
Rindu akan terus mengusik hatiku

Rindu akan mencungkil kemesraan yang lalu

Biarlah aku simpan secebis

Kenangan yang manis walau hakikatnya payah untuk aku terima

Jika benar ataupun sungguh bagaikan dikata

Tak akan aku halang keputusanmu itu

Usah ditanya apakah sudahnya selepas ini

Biar aku dengan cara sendiri

Merajuk biar bertempat

Memujuk ada batasannya

Tak akan ku rujuk walau terpaksa

Tak akan ku pujuk andai dipaksa

Pandai-pandailah engkau bawa haluanmu

Tanpaku menemani (mu)



2 comments:

Between Adina Deen said...

lamer giler nak tunggu update blog. nice to hear something from you.

i miss u dear. and hope u getting better in anyways..

Cheers..

p/s: this is the first entry for 2011..
"Happy New Year"

Iryana said...

hihi..malas nak update..t akan diupdate lagi..miss u too dear...

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...