Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Thursday, March 17, 2011

sekupang...

Money is not everything.. buy anything?? Tidak kot.. Leh beli kebahagian ke?? Tapi zaman sekarang...semua org memandang kebendaan..terutama duit kan.. Nak cari boypren pun sibuk nak yg berwang..beruang tak nak?? Bukan la salah.. Tapi agak2 la...law dah ur bf tu student lagi..  Setakat dok berlagak ngan harta benda mak bapak.. Apa kejadah nya?? Nak cari calon suami pun..law leh nak yg tol2 berwang...Tol2 pandang kebendaan la!! Wang tak menjamin kebahgiaan k...Cuma leh beli kesenangan je kot... 

Sebenarnya..aku nak citer sal 'sekupang'... Tadi waktu aku niaga... Dialog aku ngan sowang budak lam 11thn kot...
Budak : Mentos ni bape?
Aku    :  RM1.30
(dia cam dah tak nak-mayb wit tak ckup...pastu dia amik gak mentos tu..dia bagi kat aku RM1.20-aku tgok dia..dia tgok aku)
Aku    : Okey..
Budak : Takpe ek kak?
Aku    : Ok..(aku senyum)
Budak : Tima kasih kak...(dgn suara yg amat ceria & senyuman yg paling ikhlas)

Takde pa2pun kan? Apa la sgt kan ngan sekupang tu.. Law ikut aku nyer modal lam RM1.00..so dah aku kurang sekupang..aku still dpt dua kupang.. Nampak?? Memang la kecik jer nilai... Tapi ngan sekupang tu kita leh wat org happy... Leh wat org senyum kat kita ngan seikhlasnya... Wat ati aku gumbira... Bila kita wat org gumbira...kita pun twot rasa kebahagiaan nya...

Duit bkn segala2nya.. Duit bila2 masa pun aku leh cari.. Tapi kebahgiaan..kegembiraan..sesuatu yg ikhlas..walau hanya ngan sebuah senyuman.. Susah kan nak cari.. Kadang2 semua hny palsu semata2... Kadang2 sebab duit..leh wat kita berantakan..bermasam muka..salah paham..putus sahabat..putus saudara.. Saya lebih sanggup kehilangan duit dari saudara atau sahabat.. Sebab duit leh cari bila2 jer.. InsyaALLAH..rezeki tu ALLAH yg bagi...Kita cuma kena usaha..Kena ada keredhaanNYA.. 

YaALLAH...kau murahkan rezeki aku.. Moga aku leh berkongsi apa yg aku ada sesama kita.. 
Kadang2 ALLAH kurniakan rezeki yg melimpah ruah kat kita..bukan la semuanya hak kita.. Mungkin ada hak org len yg kita patut kongsi bersama.. Tak salah kan?? Sharing is caring.. Caring is loving... Luv u all...

2 comments:

Marzalina said...

lu buat wa tersenyum ikhlas sangat buat lu!

moga Allah murahkan rezeki lu berlipat kali ganda! amin..

Iryana said...

wa bahgia dpt senyuman ikhlas... :)

amin...

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...