Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Thursday, March 31, 2011

Kehilangan...

Apa lagi yg aku hilang?? Ye..aku telah kehilangan... Tapi apa kaitan ngan gambar2 kasut dibawah?? Hahaha..mayb aku sudah giler ngan segala tekanan!!

Apa fungsi sepasang kasut/selipar/sepatu/sandle & sewaktu dengan nya?? Of course la ada kaitan ngan kaki kan? Sebab kaki yg akn pakai kasut... Tak kan la tangan lak nak pakai kasut.. Fungsi sebenar?? Protect kaki... Tapi ada gak yg tak suka pakai kasut kan?? Tapi law kita jalan tanpa kasut... Kemungkinan besar macam2 ancaman kat tapak kaki ni... & tgok pada jenis kasut gak kan nak taw fungsi nyer... Contoh2nye...





ini kasut sekolah..& sesuai utk di pakai bila ke sekolah...tapi hanya dipakai oleh student k..cikgu pny kasut len dari yg ni...




Ni plak pelbagai lagi jenis... Ni semua utk golongan wanita jer k... aku rasa..paling sket3-5pasang..mst ada nyer la... Law yg giler kasut lak..aku tak taw la bape bnyk lak yg dia kumpul.... Kasut nk g opis je ada 4-5pasang...kasut nak g shoping..kasut nak g pasar malam...kasut nak g kenduri...kasut nak g joging..image disebelah tak sesuai utk dibawa g joging ok!!




Ni lak kasut utk main bola... Kan??? Tapi kasut ni tak sesuai utk maen semua jenis bola ye.. Ye..utk bola sepak.... Tapi bukan utk semua jenis bola sepak.. Sebab kasut ni tak sesuai utk futsal ok!! Kasut futsal len... Aku pun baru je bljar ilmu ni..dari someone....





Okey...stop dari merapu!! Nak citer sal mimpi aku sebenarnya ni... Hehe.. Aku mimpi kasut aku hilang sebelah... Uwaa... Sebenarnya..ada org kata..tak elok citer mimpi kita kat org len... Mayb sebab org leh tafsir kot apa2 maksudnye.... Tapi aku nak gak citer..Hahaha...

Lam mimpi aku.. Aku kat masjid...G kawan nyer akad nikah law tak salah.. Sonok la time tu jmp kawan2 lama... Dah majlis akad nikah setel..twon la dari masjid tu nak g kndri la kot... Aku twon2 dari masjid tu.. Maka cari la kasut aku... Yg jumpa hanya sebelah jer.. Pnat aku cari sebelah lagi..tapi tak jmp2 gak... Kawan2 yg len semua dah tinggal kan aku kat situ.. Sedih kot kat part tu.. Abes aku nak jalan camne ngan sebelah kasut je kat kaki?? Gtaw mai jap.. Dah la time tu tnghari... Law aku jalan atas tar yg panas membahang..maw tapak kaki ku terbakar!! Melecet segala... Uwaaa...sungguh ku tak sanggup!!

Pny malas nak bgon.. Sebab nak cari gak kasut tu... Last2 aku give up..aku bgon gak.. Bgon tu.mak & adek aku dah bz kat dpur... Mak aku selamba jer perli "tuan puteri baru bgon?"... Hakhak..amek sedas.. Tapi aku dah biasa ok!! Aku citer la kat mak aku...aku mmp kasut aku hilang.. Mak twos ckp..tu petanda cam tak baik..."akan kehilangan sowang teman".... Erm..dah hilang kot sowang!! Haha..jenis teman camne tak lak aku ketahui...

Tapi adek aku ada saja2 gak gatai search pa maksud...

Berikut ini adalah tafsir mimpi / arti mimpi / makna mimpi mengenai "Sepatu":
Bermimpi mendapatkan sepatu. Artinya, akan mendapatkan pangkat dan menjadi perhatian banyak orang.
Bermimpi sepatu yang kita pakai mendadak rusak. Artinya, akan ada anggotakeluarga yang sakit.
Bermimpi kehilangan sepatu. Artinya, pembantu dekat kita akan pergi jauh.
Bermimpi menjadi tukang sepatu. Artinya, kehidupan kita akan berkelebihan / terjamin


Napa aku tak mimpi jadi tukang kasut jer tadi ek?? Errk...Tapi...aku mimpi selepas subuh ok!!! So..org ckp takde makna nye!! Haha..tapi penting gak kan sepasang kasut... Law ilang sebelah..kat ner nak cari sebelah ag?? Tapi...

........kehilangan itu amat menyakitkan......

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...