Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Monday, March 21, 2011

Nak jadi hero la konon...

Sekali lagi aku terpaksa ketepikan soal hati aku.. Hati yg tengah majok.. Lupakan seketika... Demi kepentingan org len.. Btol la kot..aku mudah sgt simpati kat org... Bukan la nak canang diri aku ni baik..mulia... Tapi just meluahkan apa yg aku rasa.. Aku hanya insan biasa...tak lari dari wat salah silap.. Yg baik tu datang dari ALLAH...mungkin salah silap datang dari diri ini sendiri..diri yg belum sempurna...Aku cuba jadi yg terbaik..cuba belajar dari kesilapan yg aku lakukan.. Bangun & terus melangkah utk terus cuba jadi yg terbaik..Tapi kekadang..aku tewas juga..kekadang terjatuh jua.. Sakit..kecewa..airmata... Dah terbiasa... Tapi aku gagal lagi.. Tapi..kegagalan tu bkn tnd kita akan gagal selamaya kan.. Kita kena blajar dri kegagalan tu utk kita berjaya... Tol tak kwn2?? Hehe...

Dah ari ke3 aku bawak diri..majok..cuba pujok ati..pujok diri sendiri..sbb takde sapa yg sudi nak pujok... Its ok..aku dah biasa.. Kekadang org ckp..tak penah nak fikir ati & perasaan org.. (dituju utk diri sendiri gak)... Yela..bila kita marah..dah tak leh control... Serius..aku btol2 rasa cam terhina bila org wat aku camtu.. Cam la aku ni...................... Malas la nk citer bnd ni... Tapi kamu tahu saya..& saya sgt2 tak sangka bnd gtu leh jadi... Its ok..demi kepentingan kamu..saya lupa kan ati sendiri yg tol2 terluka...

Dah dua ari aku tgok cam ada yang tak kena.. Nak aku tanya..cam berat mulut..sebab aku tak maw org tuduh aku bzbody..Lagipun..tak semua org suka kita mcok cmpur hal peribadi dia.. Tapi jauh kat sudut hati aku ni.. Aku tol2 risau..tol2 nak tolong pulih kan keadaan.. Bzbody kan aku? Tapi aku sayang hubungan tu.. Law aku yg org luar pun syg..tmbh2 law dri masing2..mesti lagi sayang kan?? Tapi mugkin disebabkan ada ego yg wat benda  yg kecil tak leh nak settle... Jadi lagi besar...Bukan aku tak pernah ada hubungan smp tak pernah rasa semua bnd2 ni.. Cuma mungkin hubungan yg aku jalin dulu..tak sehebat kalian...

Aku dah dengar dari 2-2 pihak.. Aku nak over2 sgt pun.. Aku takut aku yg salah... Hurm... Bkn la nak jadi "hero"...wat2 sempoi konon cam best.. Tapi aku tak taw..napa mesti aku rasa pedih tu skali.. Mugkin sebab aku pun penah dah lalui semua ni.. Mugkin jugak sebab rasa syg yg ada..wat aku rasa pe yg kalian rasa... Bila rasaku ini...rasamu.. Bak org kata..cubit peha kanan...tapak kaki kiri rasa nak sepak ja duk maen cubit2..hakhakhak..berehat sebentar bersama cadbury... kehkehkeh...

Now..saya gah mencuba utk yang terbaik utk kalian.. Tapi saya takut tersilap langkah.. Akhir saya yg kecewa..saya sakit... Hurm..saya dah dengar dari 2-2..tapi saya tahu..mesti masih ada privacy antara kalian ngan saya.. respect it..& saya tak boleh terlalu mcok cmpur..saya cuma tunjuk jalan..kalian jalan la sendiri ek..tak kan saya nak follow lak..kaco daun lak t... saya dah tak taw nk tolong camne... "ang dok salah aku" -"aku dok salah ang"... Sampai bila2 pun tak settle aku rasa.. Ego masing2... Sowang dah tak larat nak beralah.. Sowang dah tak larat nak ikut perintah... Gimana ni..guwa mau nolong?? Guwa sndiri sudah pusing ni... Hikhik... Tu la...sibuk2 lagi hal org... Saya just mencuba.. Tak salah kan..kita selamatkan "surau" dari runtuh... Sebab kalian lom tahap "masjid" ag... Pham? Hohoho....

Will see...apa akan jadi...saya akan cuba apa yang saya mampu... Saya tak paksa kamu ikut apa yang saya ckp.. Saya tak leh paksa law kalian sendiri tak leh go on.. Semua atas diri anda sendiri..Dah benda jadi dpn mata(terang2 lam fb).. Tak sampai hati lak nak berdiam diri.. Saya tak kisah law org nak kata saya sibuk jaga tepi kain org.. Saya tak kisah apa lagi pandangan org pada saya.. Janji ALLAH tahu niat saya... Saya tak kisah law manusia nak benci saya.. Janji bukan ALLAH yang benci saya...




Usah gelisah bila di benci manusia...
Kerana masih banyak yang menyayangimu di dunia....
Tapi gelisahlah apabila di benci ALLAH..
Kerana tidak ada lagi yang mengasihimu di akhirat nanti......



Mengkritik tidak bererti menentang..
Menyetujui tidak semestinya menyokong...
Menegur tidak bermakna membenci...
Berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik...



"Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara..
Kerana itu damaikanlah antara kedua saudaramu...
Dan bertakwalah kepada Allah supaya mendapat rahmat." 
(Al-Hujaraat [49]:10)


I can't promise to solve all your problems...
but i can promise that you would not have to face them alone..

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...