Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Tuesday, September 21, 2010

Amek berat tu BZb0dY ke??

'sila hubungi saya di talian 0125xxxxxx'...
adek wan suh call..kebetulan baru je pas buka posa...posa ganti..dengaq sora dia lemah ngat..mesti saket...tak pun gado ngan cua...cian lak dengar sora dia..tanya2...dia memang sakit..dah tu dia lak dok umah sowang2...risau gak..kata dah mam ubat...aku call kawan dia...faiz suh p teman dia sat... adek wan ni manja cket.. cian tat tamoo... huhu... nak sembang lama2 ngan dia pun aku tak myang lagi...law leh mmg nak teman dia...seb bek dia yang bagi line suh p myang dlu...pas isyak...aku try call dah tak berjawab...banyak kali gak...mula la datang penyakit KERISAUAN aku...nak wat camne...aku cpt risau kat org2 yang aku sayang...dah try banyak kali tak jwab...terpaksa tebalkan muka skali lagi call faiz tu tanya dia p tgok meon tak...dia kata dah p..meon tdoq...penat...lega la cket...

Over tak aku?? Ikut suka la nak kata apa pun... Aku memang jenis camtu.. Aku dapat penyakit ni...sejak kawan ngan Sham kot... Hurm... Sham?? miss him so much... Lagi satu aku blajar dari maksu aku..cara kita care org2 yang kita sayang ni... Hurm...tapi tak semua orang suka kita amek berat sal dia..sal hidup dia.. Sebab bila kita terlebih amek taw...kita akan digelar "busybody"??

Bzbody kah aku bila aku terlalu amik tau sal orang2 yang aku sayang lam hidup aku?? Bzbody kah aku bila jaga orang2 yang penting lam hidup aku walau dari jauh?? Rasa cam pedih cgt2... Apa yang ampa rasa lau orang yang ampa sayang..amik berat..sentiasa ada waktu susah senang... Tiba2 wat camni kat ampa??? Tergamak??? Hurm... Sebab sifat bzbody aku ni...ada orang2 tertentu yang sanggup tipu aku...alasan nye?? Lau cite benda betol..t aku marah...lebih baik tipu... Owh...camtu pun ada ek?? Fikir tak napa aku bzbody or marah2??? Lau wat benda baik tak kan la aku bodoh ngat nak marah2... Nak wat camne... Tak semua org leh terima kita nak jaga sampai camtu.. Tambah2 kita ni hanya orang luar... Walau kita sendiri dah anggap cam darah daging sendiri.. Tapi orang still anggap kita org luar..org asing....alien kah aku?? patot la aku disisihkan...alien rupanya aku... uwaaaa....

Its ok...aku akan cuba perlahan2 untuk wat tak tau... Tapi mampu kah aku?? Serius saya sangat2 tak mampu...utk pura2 wat2 tak taw... saya sangat risau akan keadaan nya...Aku lemah...tak de kekuatan lagi... Lau org tak paham aku camne..may b tak kan paham pe yang aku tanggung skrg ni.. Mana ngan kecik ati..rajuk dihati yang tak abes2... Dah tu aku rindu ngat kat that person.. Yela...org dah ada lam hidup kita ari2...tiba2 ilang camtu je... Bukan la aku nak keraskan ati aku..atau ego sampai tak nak contact... But... aku terpaksa wat camni..sebab aku takut t akan keruhkan keadaaan lagi... nanti aku bzbody lagi lak.. Tapi hanya Tuhan je yang tahu napa aku wat camni... apa yang aku rasa..sakit camne skrg ni...luka kat jari nampak darah..kat ati??? hukhukhuk... Miss damn much!!! takpe la... aku kan sentiasa doa dari jauh... camne aku penah janji...aku akan jaga selagi aku mampu... selagi aku masih bernafas...selagi Tuhan izinkan...walau hanya dari jauh..

YaALLAH...lindungi lah orang2 yang aku sayang..berikan mereka ketenangan hati yang tak putus2...kesihatan yang baek...permudahkan la urusan mereka didunia mahupun diakhirat kelak...murahkan rezeki & panjangkan umur meraka.. moga berjaya didunia & akhirat...saya sayang kamo0o semua...

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...