Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Thursday, April 4, 2013

Kenalan-Kawan Nikah-Kawen

Orang yg pernah kita kenal...belum tentu itu kawan kita... Apatah lagi sahabat atau teman.. Kata seorang sahabat saya..itu mungkin hanya kenalan..! Org yang pernah kta kenal satu masa dulu.. Itu dulu.....

Dulu jer dia kawan aku.. Sebab kami pernah main jengket sama-sama...haha... Mungkin dia kawan masa sekolah rendah ja... atau dia kawan yang kita jumpa masa p padang permainan.. Laaa..dah tak berkawan dah.. Jumpa, pandang pun tak.. apatah lagi nk tegur sapa...

Aku lain la, memang pemalu! Sekurang-kurang kawan2 lama yg jumpa mau senyum tu pun aku akan senyum 10x balik kot... Owh..dia kenal aku lagi.. Igt gak hang kat aku lagi.. Tak sombong mamat/minah ni...

Baru2 ni ada la sorang kenalan tegur aku.. Kenalan ker? Sebab macam tak brape nk pernah knl... Sebab kelas lain2 sekolah rendah dulu.. Tak pernah bertegur sapa... Aku mcm... woow... Ada jugak org yg perasan aku.. ke aku yg perasan? whatever... Budak2 sekelas dulu pun belum tentu maw tegur...senyum pun tidak...Aku taw la aku tak sewow....~~~ Tapi bukan semualah..But, majority! Utk yg masih tegur2 aku tu tima kasih la..aku ni pemalu cket... Law dah rapat hilang la malu..cheq jadi tak taw malu!

Tak kisahlah... Kita bukan retis... Nak glam segala....

Last week 2org budak sekolah rendah tny aku benda yg sama... Ada gak yg maw tegur aku.. ok,thanx! Tapi utk soalan tu..tak mo terima kasih.. sentap! haha..

Soalan pertama : 
Dia : Anak ka?
Aku: Tak la, anak abg(harraz)
Dia : Nikah tak lagi?
Aku: Dak lagi...
Dia : Kita nak masuk 30 dah ni...
Aku : senyum jer la...walau mcm berasap telinga...(lam ati: mentang2 ang dah ada anak bini) k,fine!


Selang beberapa hari
Soalan kedua :
Dia : Ang tak maw kawen ka?
Aku: Takdak jodoh lagi...
Dia : Takkan tak dak. Org maw,ang yg tak maw kot..
Aku: (cinta tak boleh dipaksa)-senang la ckp ang dah ada anak ngan laki!




Ok2...aku tak marah.. Tapi sentap cket.. Law ampa kenalan or kawan2 aku.. Pas mai la calon2 kot aku leh wat suami utk nikah-kawen!

Ok. T-A-M-A-T





1 comment:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...