Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Wednesday, December 7, 2011

Tak layak utk menghukum....

Setelah hampir seminggu kedemamam... Aku dah rasa cukup sihat.. But...lagi sekali tadi bermandian hujan.. Risau jugak kalau2 sekali lagi demam teruk camni... Bukan senang kan nak cari rezeki.. Kekadang nangis dalam ujan pun org tak taw.. But..saya cuma nyanyi bersama mr frog...

Saya dah malas nk guna blog ni sebagai tempat luah perasaan..citer hal itu & ini.. Setelah ada pihak yang pertikaikan apa yang saya buat... & saya sedar..mungkin salah saya... Sebab itu saya sedikit sunyi dari sesi luahan persaan di blog mahupun di FB.. saya lebih suka gunakan ayat2 yang memotivasikan diri saya.. ayat2 peringatan yang saya rasa lebih berguna... But nothing change..!! Bila saya diamkan diri.. Org lebih bertepuk tngan dapat perbodohkan saya.... Pelikkan...benda yang kita wat tak elok..nak sgt org ikut.. Tapi bnd yang baik kita wat...tetap dipandang hina.. "alaa..minah ni budget bagus jer!".. Its ok with me.. ALLAH knows best!!!

Kamu bagi satu kesulitan kepada saya.. ALLAH permudahkan saya dengan seribu jalan.. InsyaALLAH... Saya yakin dengan setiap yang terjadi ada hikmahnya.. & saya juga yakin ALLAH itu adil... Doa org teraniaya mudah dimakbulkan.. Saya doakan ALLAH jadikan kamu manusia yang lebih bertanggungjawab... tak sampai ati nk doa yang buruk2..kerana masih ada rasa kasih! Tapi..tunggu jerlah balasan ALLAH nanti..AL-HAKAM..(MAHA PENGHUKUM)...






No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...