Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Thursday, October 20, 2011

Ada apa dgn 20 Oktober??

Aku suka sgt bila 20 Oktober.. sbb nya aku makin tua.. terbaek kan?? paham idak kamo ni?? Besday saya arini.. Saya dilahirkan arini.. 20 oktober... ada sapa2 yg nak bagi ucapan baik punya?? law nak bagi hadiah pun jgn malu2 ok... huahuahua.. Aku gelak..tapi sebanarnya tak bape nak gelak.. Ada paham???

Utk sapa2 yang tak tahu saya ni muda lagi yer.. still 20-an... hahah..muda tak?? 27...haha..ciss..tua ke aku?? Akak dah tua dik oii... Alhamdulillah.. ALLAH bagi panjang umur... Bagi peluang utk idup...tmbh amaln & amal ibadat... Rasanya makin tua..makin matang.. Ada gak perubahan besar lam idup aku..dari yang tak baik ke baik..bkn puji diri sendiri..tapi aku taw pe yg jahat lam diri aku... Hope mampu terus berubah & kekal dalam kebaikan... Yang tak baik pun banyak lagi...nak berubah..pelan2 kayuh...cari ilmu cket2...&beramal ngan ilmu yg ada ke arah kebaikan.. InsyaALLAH..doakan saya yer..thanx...

Syukur padaNYA...masih diberi kesempatan utk menuruskan hidup pada umur 27thn ni... Then...nak say a big thanx to my luvly mum... Tanpa mak...sapalah ceq.. Hahah... Tak sempat nak muuaahhh3 mak lagi.. Sebentar lagi aktiviti ini akan saya jalankan... Mak aku ni la salah sowang best fren aku..kekdg aku leh jer luah pe masalah aku..mak citer pe dia rasa...bergosip sama2...kekdg kerap gak berperang mulut...sebab tak sama pendapat.. Well..itu la yg merapatkan kami.. Sayang mak!!! Tak lupa gak kat bapa..tanpa bapa..tak terhasil la ceq..haha.. sowi bapa...ceq pun cyg bapa gak..



Seawal pkol 12 dah dpt besday wishes... 1st dari maksu aku yang terchenta.. ni best fren aku forever... teman aku nangis & ketawa...uwwaaa...tetiba rasa nak nangis kat sini jugak...coz dia sgt2 memahami aku...sgt2 taw sgala2 tentang aku... if one day aku dah tak de lagi...cuba tanya dia sapa kamu dalam hidup saya.. takde rahsia antara aku ngan dia... aku syg ang sgt2 wei... thanx sbb sentiasa ada ngan aku sejak aku baby lagi..haha...27thn dah kita hidup bersma...huhu..


After maksu aku wish...selang 2-3 minit...dapat mcj dari adek tersayang lak...wadud... Tapi skrg dah tak bape nak syg kot... Aku tak hipokrit ok.. Tulus ikhlas gtaw... Mayb masa & keadaan yg wat kita gni.. Redha jer..asalkan kita tak putuskan tali silaturrahim... Tak jauh ner pun...every3-4day update gak citer... Dari adek len2..hampeh..harapan la!!! & then..cam berpakat lak ber2 d'org ni... got the msg from girl next door... Laki bini...wat pa pun nak bersama.. Romintak ek?? Tapi dpt rasa...si bini yang remain si laki suh wish.. Kan3?? Fatin...girl next door ni pun tergolong lam kawan baik aku..sbb dgn dia leh mcok pala nak merapu.. Tapi sejak2 dah blajaq jauh ceruk merbok..dah makin jauh je rasa persahabatan ni... Pa2pun u r still fren of mine... Thanx for the wishes to both of u... Syg kamu berdua bagi saudara sedarah...




After that...dapat mcj from facebook.. Bukan mark zuckerberg yg wish yer...walau tak salah aku..dia pun umr 27thn..ye ke??? Dapat mcj dari x-roomate time study kat arau dulu..kak mun...masa aku part 2..kami sebilik..tapi disebabkan aku ni jenis bukan yg peramah..tak la banyak sgt gosip2...terjumpa balik pun lam fb gak...alhamdulillah...persahabtan ini masih terjalin...suka baca madah2 kat wall kak mun... & then from cousin kat perak..hasra...wish kat fb gak...walau tak la rapat sgt..neway thanx utk ucapan anda... :)

Dah bape org wish ek?? 5org jer... After that no 6 dapat mcj dari my bro... Huhu.. Walau sekadar sekeping mcj...sgt menghargainya... Sgt merindui kemesraan masa kamu muda remaja dulu... Siyes...sgt2.. luv u bro with all my heart... After that no7..dapat mcj dari teman baik masa study kat uitm dulu..suraya hani...member 20hb..haha..utk sapa yg paham jer...thanx so much!!


Ckup la citer samapi org ke 7 kot..sbb saya suka no7..hahaha..more than it..sila rujuk fb saya... Apa2pun tima kasih yer banyak2 atas ucapan anda semua.. Cyg kamu semua ketat2!!



3 comments:

miera tasha said...

hppy brtday akak...sowi lmbt wish coz da lme xbuka fb...smga d`pnjgkn umor n d`mrahkan rezeki..hppy2 slalu gan owg yg t`syg k dear...

miera tasha said...

hppy brtday akak...sowi lmbt wish coz da lme xbuka fb...smga d`pnjgkn umor n d`mrahkan rezeki..hppy2 slalu gan owg yg t`syg k dear...

Iryana said...

thanx tasha... amin... :)

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...