Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Friday, June 4, 2010

Benci Tapi Sayang!!!!!


"Cmne nk benci org yg kita syg? Nk lupakan mustahil... S0..cmne nk ajar dr jd bnc pd org yg kita syg 2?"

Tu persoalan yg bermain kat pala otak aku ni... How?? Someone plz help me... Ada yg kata susah nk lupa... Ada yg kata tak mustahil... Ada yg kata biarkan saja syg tu...akan hilang sendiri... Ada lak yg kata ok...biarkan...bercorak sket hidup... Ada lagi yg kata wat tak tau sudaa!!!! Arghhh...tekanan toi...
Realitinya??? Tak semudah tu.... berat mata memandang...berat lagi bahu yg memikul... Walau hakikatnya...aku tak pnh pon pikul dia...huahuahua.... ( buang tebiat ke pe nak maen pikul2?? walau pon dia ringgan pada aku!!!)

Broken Heart Pictures, Images and Photos

Sebenarnya dah bnyk kali dah cuba bnd ni...tapi tak gak berhasil2... Pnh sekali je 50% berhasil....tapi tetiba dia dtg lagi...arghhhh...tekanan!!! Sekarang aku rasa...hmmmm....aku pon tak taw pa patot aku wat...nk ku tinggalkan terasa sayang...ign ku belai...tgn tak sampai.... Aku cuma menanti & terus menanti... Nak nanti pe?? Tunggu!!! Aku pon tak taw...ikut takdir je lah...pe yg tlh ditentukan utk aku... Tapi wat masa sekarang... kehidupan aku msti diteruskan... berjaya atau tak nak benci org yg disayang tu??? Berdoa je yg terbaik utk dri ni.... Nak benci2 org pon tak bgos gak kan.... May be aku sndri tak kan mampu nak benci dia.... Gila ke pe nak benci org yg aku syg gila....yg gila dia...bkn aku.....!!!!! Takpe2...ALLAH tu adil.... pasti ada hikmah semua ni.... Hati yg terluka pasti kan terubat.....

Broken Heart Pictures, Images and Photos letak gam??? someone plz help me....bli gam jap...nak yg baek pny.... hehehehe.. nak lekat barang baek...kena la guna bnd yg baek gak!!!!


Ya Allah…
Seandainya telah engkau catatkan dia menjadi milikku....
Tercipta buatku…
Dekatlah dirinya dengan diriku.....

Ya Allah…
Jika dia ditakdirkan bukan milikku…
Tidak tercipta untukku…
Bawalah dia jauh dari pandanganku…
Lapuk dari ingatanku....
Peliharalah diriku dari rasa kecewa,
Berilah aku kekuatan meskipun tanpa dirinya…

Engkau gantilah yang telah hilang…
Tumbuhlah yang telah patah…
Walaupun tiada yang sama dengan dirinya…
Ku pohon dan kurayu padamu Yang Esa…
Engkau hapuskanlah perasaan ini…
Seandainya dia tidak mencintaiku…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya dia telah ditakdirkan untukku…
Ku pohon agar engkau sentiasa memperkuatkan cintanya kepadaku…
Sebagaimana kuatnya aku mencintainya…
Indahkanlah, cantikkanlah aku dimata dan dihatinya…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkan kemesraan antara kami…
Agar kebahagiaan ini abadi…
Permudahkanlah perhubungan serta jodoh kami..
Kekalkan kami bersama selamanya hingga keakhir hayat kami berdua…



No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...