Me = Myself + Iryana

Me = Myself + Iryana
SaYa HaNyA iNsAn BiAsA

AyaT-AyAt bEst!

Tidaklah dikatakan beriman salah seorang di antara kalian hingga mencintai saudaranya (sesama muslim) sebagaimana mencintai dirinya sendiri.... Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.... Sahabat yang baik adalah yang seiring dengan ku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas aku mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka atau duka, jika aku dapat, aku ingin setia padanya (Imam Syafie)

Monday, October 4, 2010

Keikhlasan Menjadi Tanda Tanya....????

Oh dunia ini penuh kepalsuan.. Tiada lagi keikhlasan!!!

Kejamnya dunia ini!! Oppsss...dunia tak kejam.. Manusia yang dok atas muka bumi ini je yang kejam... Bukan semua k.. Mungkin segelintir ja... Or separuh je... Or segelintir je yang btol2 ikhlas atas muka bumi ini....

YaALLAH...aku sangat2 sedih.... Orang2 yang aku sayang seikhlas hatu..yang aku percaya tak kan kecewa kan aku...yang sentiasa aku ada bila susah mahu pun senang... Tak ikhlas rupanya!!!

Bertimpa2 masalah.. Ujian demi ujina... Ujian tu kan tanda ALLAh sayang aku.. Aku cuba gagahi hadapi masalah ini dengan senyuman.. Tapi dalam hati.. Hanya ALLAH yang tahu... Pedih camne... Aku bukan ada sapa yang aku nak kongsi & luah apa yang aku rasa... Mengadu padaMU yang maha Esa... Meminta & terus meminta agar Kau tabahkan hati ini & kuatkan aku untuk terus hadapi hari mendatang... Ada tak de yang aku leh tumpang ngadu..leh luah rasa apa yang btol2 aku rasa..kat maksu aku.. Cian dia...hari2 terpaksa pinjam telinga dia...eh...bkn telinga..mayb pinjam mata & mulut kot...sebab aku text je dia cite masalah aku ni... Thanx so much dear.. Always there 4 me... Selebihnye ada ka cket2 aku kongsi ngan 2 org kwn aku ni...or TTM..hehe...sapa?? Ada laa....

Keikhlasan hati menjadi tanda tanya????????? Bila aku berkawan..berteman.. Aku cuba cari keikhlsan dalam perhubungan...(Plz dont think c0uple pny relatoinship k...sbb tak de kena mengena lnsg!!) Bila ada keikhlasan..aku mula sayang perhunungan tu.. If ada kejujuran.. Mula aakn ada rasa kasih.. (kasih...bukan cinta) Penah tak rasa camtu??? Orang yang takde pertalian saudara..rasa kasih tu cam darah daging sendiri.. Kita 'care' lebih dari sedara sendiri.. Serius!!!

Tapi dibebkab dari 'petengkaran maja'.. Akhirnya jadi camni.. Disebabkan "bantuan" lambat sampai.. Aku dianngap tak baik... Disebabkan asedikit "nasihat"... itu bermaksud tak sayang.. Marah kan tanda sayang.. Tapi.. sampai sekrang...walau dah acap kali kata maaf dipinta...aku tetap di ignore....

Apa makna??? Argghhhh...takde makna nya... Sampai bila nak wat baik kat manusia yang tak tahu berterima kasih?? Tapi.... rasa kasih...rasa sayang...wat hati aku ni sayu sangat...nak lerai ikatan perhubungan yang terjalin... Biar Allah je yang tentukan... Bagi aku perkenalan & pertalian yang terjalin... 1 kenangan yang terindah lam hidup aku... Aku sentiasa doakan yang terbaik selagi masih ada rasa sayang di hati ni...

Tu baru 1 kes.... 1 kes lagi...lebih kurang je.. kes..."bantuan" lambat sampai..terus aku dicampak... YaALLAH..rendahnya martabat aku di letak bagi org2 camni... Mana ikhlasnya hbgn ni??? Sekali kita wat salah.. Kita terus dihukum.. (pancung bagi mati....bagi la surat warning dlu) Kebaikan yang selam ini kita wat.. Terus tak nampak.. Buta hati agaknya.. Ke aku yang buta menilai org???

Sudah jatuh...ditimpa tangga lak... Liatnye nyawa nak terpisah dari badan... Law tak..tak de penderitaan lam idup camni dah... Astagfirullah.. Sabar Yana... ALLAH sentiasa uji hamba2 yang DIA sayang..

Tak abes ngan 2 kes ni... 1 lagi kes... Tetiba je cari aku.. law tak aku yang cari dia..dia nak cari aku saja2..leh kira ngan jari skrg.. ada sebab la tu.. kan....seperti yang ku jangka terjadi...kan betul..tak pe....ikut je rantak... Tapiaku dapat rasa sedikit keikhlasan dan kejujuran dari manusia ini.. Aku ada gak story cket2 hal ni... Maw gak dia bagi nsht cket.. Pastu dia dah janji..takkan wat cam 2 manusia ni wat.. Hope janji tak tinggal janji smpai bila2...

Semua ini pengalaman...yang akan buat aku lebih matang..tahu menilai..sapa kawan...sapa lawan.. sapa sahabat..sapa musibat!!!!!!!!!! Tapi..aku takut..aku terus salah menilai.. Tak nak kawan ngan sapa2 dah... Hipokrit!!! Aku terus takut kehilngan....

"KEIKHLASAN HATI TERUS MENJADI TANDA TANYA"

YaALLAH..Kau terus lindungi orang2 yang aku sayang...beri la rahmatMU terus menerus pada meraka...Moga 1 hari nanti..mereka dapat menilai.... Maafkan aku sentiasa mempersoal segala ujian yang Kau beri....

Law aku ada salah..ada silap... Aku mintak maap sgt2.. If nanti..aku tersalah cara tgor, nsht..terover marah..tersilap cara tunjuk aku syg...tgor la..btolkan pe yg aku salah...aku manusia biasa..yg tak lari dari kslpn..aku suka law org tgor & sedarkan aku..Law aku salah..jgn tinggalkan aku ngan seribu petnyaan...tanapa aku tahu apa salah aku......

Saya sayang kam0o semua kerana ALLAH...

Rasulullah SAW bersabda "Bukanlah pengasih orang yang menyayangi dirinya saja.. Tetapi pengasih itu orang yang menyayangi orang lain seperti menyayangi diri sendiri..."



kejadian ni jadi 011010..malam tu...sebab tekanan ngat..aku tulis atas kertas je dlu...pc ada org guna time tu..lagi pun..aku gah nangis twok waktu tu..tak kan nak lepak dpn pc ni nangis2 lak..mak aku igt..aku histeria lak t...now..keadaan kembali terkawal...but aku tol2..."derita merindu" :((

No comments:

..HaNyA iNsAN BiAsA...

My photo
Teluk Bahang, Penang, Malaysia
Jadikanlah masa yang berlalu itu pengalaman dan pengajaran... Masa yang sedang berjalan kita isi dengan amalan... & masa hadapan jangan terlalu diangan-angankan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...